reklama

Týrané Slovenky, nedajte sa !

Neznášam, keď niekto zámerne komukoľvek ubližuje - a ja sa musím na to ešte aj pozerať. Aj preto mnou zrejme otriaslo, keď pred hypermarketom nepríčetne vrieskalo jedno rozzúrené ego mužského rodu na vystrašenú ženu. Svoje pocity odpadkového koša dopĺňal hulvátskym strkaním a bolestivými kopancami. Strážna služba pravdaže nič nevidela a nepočula, hoci nerovnomerná dvojica prechádza okolo nich. Všetci okoloidúci, a nebolo ich málo - sa tvárili, ako keby šlo o neškodnú love story. Tak som pri nakladaní nákupu do auta skríkla na adresu chlapskej arogancie: „Prestaňte, lebo zavolám policajtov!"

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

To som nemala. Subtílny, ale pomerne vysoký štyridsiatnik s výrazom na smrť rozdráždeného býka, s bohémskou frizúrou usmievavého rockera á la Pepo Vojtek fistulovo jačal na drobučkú žienku: „Tak ty si mi chcela len tak mimochodom pri nákupovaní oznámiť, že odo mňa odchádzaš? A kde by to malo byť, ty suka smradľavá? Skočíš tuto do jazera? Aj s tvojimi pankhartami? Mám ťa zabiť teraz, alebo až doma?"

Uf, a že som si práve ja dovolila prerušiť jeho teatrálnu úlohu pouličného herca! Obrátil sa, aby videl, odkiaľ k nemu doliehajú opovážlivé slová: „Óóó, panička sa nám chce pliesť do života! Mám zabiť aj teba? Nie, chce to pivo, alebo skôr borovičku! Anča, ani sa odtiaľto nepohni, vrátim sa do obchodu pre dajakú bótls, aby som sa náhodou z teba neposral," strčil do vystrašenej ženy, trasúcej sa od strachu, hoci vonku bolo už vari aj 15 jarných stupňov Celzia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Orieškovohnedý chvost spadol žene do očí, z ktorých sa vykotúľali na jej bledomodrú bundu velikánske slzy.

Prihovorila som sa jej: „Ako vám môžem pomôcť?"

„Nijako," zašepkala. „On ma aj tak raz zabije."

„Predsa sa nemôžete nechať donekonečna otĺkať. Prosím vás, prečo od neho neodídete?"

„A kam? Z decáku som zakotvila v jednej krčme, kde som najprv umývala riad a neskôr obsluhovala. Tam sme sa zoznámili a o pol roka som sa nasťahovala do jeho podnikového bytu. Všetko patrí jemu, takýto je môj osud," povedala akosi sama pre seba a pokračovala: „Viete, chcela som mu pri nakupovaní iba povedať, že to už takto ďalej nejde. Otĺka mňa i našich synov iba tak bezdôvodne, kedy sa mu zachce, len aby si buchol. Naivne som si myslela, že pred cudzími ľuďmi sa bude brzdiť, ale on zúri stále viac a viac."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zistila som, že Anička nemá ani telefón, lebo jej partner jej ho zo žiarlivosti vzal. A že doma má desaťročné dvojičky, ktoré majú tyranizujúceho otca tiež plné zuby a prosia mamu, aby niekde od neho odišli. Ale že vôbec nevie, ako sa takéto veci vybavujú.

Tak som jej strčila do ruky v rýchlosti vizitku, že by som jej vedela zistiť dajaké krízové centrum pre týrané ženy, nech mi čo najskôr zavolá.

Smutne sa na mňa pozrela a skryla si moju vizitku do vrecka obnosenej, ale čistej bundy.

„Nezabudnite, zavolajte mi, niečo vymyslíme."

„Ďakujem," zašepkala.

Medzitým prifrčal s borovičkou v ruke jej rozzúrený bítlsák. Chytil Aničku sprudka za chvost, až si skoro kľakla na kolená a priložil jej fľašu k ústam. Toľko arogantnej nehy sa len tak hneď na ulici nevidí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Chľastaj a nevymýšľaj sprostosti. Odo mňa odídeš iba ak na druhý svet."

A ešte raz si s veľkou chuťou kopol do môjho auta.

Netuším, ako sa tento príbeh skončí. Kiež by Anička našla v sebe dosť odvahy a dokázala odísť aj so svojimi chlapcami od tohto úbožiaka. Rada by som jej v tom pomohla, lebo násilie, toho som si, hoci iným spôsobom, užila svojho času tiež. Niekedy totiž týraná duša vzlyká viac, ako mrzačené telo. Fyzické rany sa väčšinou zacelia, ale doráňaná psychika sa spamätáva oveľa dlhšie a často sa už nikdy úplne nevylieči. Ale skúsiť to treba, za to každý jeden ľudský osud určite stojí!

Eva Krajmerová

Eva Krajmerová

Bloger 
  • Počet článkov:  235
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Autorka v júli 2012 zomrela. Blog nechávam na jej pamiatku. Dcéra Katka Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu