reklama

Ako nás ohrozujú lietajúce bicykle a lietajúci cyklisti

Nielen adrenalínoví motorkári, ale už aj víkendoví cyklisti dávajú zabrať automobilistom - a pravdaže aj chodcom! Stačil jediný výkrik mojej dcéry: „Mami, pozri sa, pred nami letí bicykel, čo mám robiť?" a spomenula som si, aká som bola šokovaná, keď mi pred niekoľkými rokmi preletel na diaľnici pred čelným sklom môjho auta terénny bicykel, ktorý bol chybne pripevnený na streche jedného auta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu
(zdroj: ilustrácia: internet)

Už vtedy som pochopila, že vďaka fyzikálnym zákonom som mala obrovské šťastie, lebo predmetný bicykel zletel do vedľajšieho pruhu na diaľnici - a chvalabohu nie na moje auto. Preto som aj tentokrát uzemnila moju dcéru ráznymi slovami: „Ostaň v tomto pruhu!" keďže sa chcela pred padajúcim bicyklom inštinktívne presunúť s naším autom do ľavého pruhu.

Lenže auto, z ktorého spadol zle ukotvený detský bicykel (druhý dospelácky bicykel ostal na jeho streche), nečakane pred nami zastalo a vybehol z neho zdesený vodič - priamo nám pod kolesá, len aby zdvihol svoj bicyklový majetok. Mal šťastie, že dcéra mala natoľko dobrý postreh, lebo sa mu stačila vyhnúť a navyše bola nedeľa a na ceste po 13. hodine jazdilo pomerne málo áut.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potom sme si začali viac všímať autá s bicyklami. Mali ich pripevnené nielen na streche, ale aj vzadu za kapotou auta. Môžem povedať, že sme znova dostali strach pred jedným autom, ktoré sa ocitlo pred nami s hompáľajúcim bicyklom na zadnom štendri, ktorý bol však priviaznaný o ďalší bicykel iba akousi šnúrkou.

Pravdepodobne si ľudia neuvedomujú dosah takýchto havárií a možno aj zničených životov, ktoré môžu mať na svedomí padajúce a lietajúce bicykle. A tiež cyklisti, ktorí jazdia medzi autami po cestách a keď im náhodou príde nevoľno, zoskočia z bicykla a naletia na kapotu okoloidúceho auta, ktorého vodič už nestačí absorbovať nečakané rozhodnutie nešťastného cyklistu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako zakončiť takúto bicyklovú úvahu? Viac zodpovednosti a menej povrchnosti očakávam od vodičov, ktorí na svojich autách vozia nebezpečne upevnené bicykle a iné batožiny. Existujú totiž na takéto aktivity profesionálne držiaky, na ktorých však musia byť bicykle aj správne špeciálnymi popruhmi pripevnené. Lebo raz môže zafungovať efekt bumerangu a práve na ich aute môže skončiť nešťastný cyklista - alebo letiaci bicykel z úplne iného auta...

Eva Krajmerová

Eva Krajmerová

Bloger 
  • Počet článkov:  235
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Autorka v júli 2012 zomrela. Blog nechávam na jej pamiatku. Dcéra Katka Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu