reklama

Čo dokážu pľúcne chlamýdie

S pohlavnými chlamýdiami má táto diagnóza spoločnú len časť názvu (chlamydophila pneumoniae). O ich pôsobení na respiračný systém ľudského organizmu sa málokde hovorí či píše - veď to nie je vtáčia či prasacia chrípka... iba čosi podobné, alebo ešte horšie. A čo je najtragickejšie, o pľúcnych chlamýdiách sa mnohí nešťastníci často nedozvedia - lebo hoci majú respiračné problémy, lekári ich jednoducho neotestujú, ale im mylne diagnostikujú virózu, astmu, zápal priedušiek či pľúc. A potom tieto neliečené pľúcne potvory čakajú, kedy bude vhodná príležitosť, aby vám totálne zdecimovali oslabený orgasnizmus. S podobnou pliagou bojujem od Vianoc i ja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

23.12. - deň pred Štedrým večerom ma už pobolievalo celé celé telo, najmä chrbtica mi dávala znamenie, že sa úplne rozsype a tiež všetky drobné kostičky, ale aj svaly na rukách i nohách. Do toho som začala pokašliavať a naštartovali sa dusivé respiračné problémy, na ktoré zaberalo každú chvíľu niečo iné. Myslela som, že ide o dajaký nový druh virózy. Skúsila som doslova všetko z alternatívnej medicíny, trocha to pomohlo, ale vedela som, že to chce zrejme inú formu liečby. Lenže boli dlhé-predlhé sviatky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

25.12. som prvý raz cítila, že cvalom zo mňa odchádzajú posledné zvyšky energie. Bolo mi tak biedne, ako už dávno nie. Keby som si v tú chvíľu nebola tvrdohlavo zaumienila, že ešte chcem žiť, neviem-neviem. Zabralo asi z každého niečo: chlorella, MMS, ale aj kuzu s paralenom - a litre všelijakých čajov s medom a zázvorom. A milosrdná tabletka na spanie.

29.12. sa situácia zopakovala, hoci niekoľko dní som sa cítila trochu lepšie. Nastúpili mnohonásobne horšie respiračné problémy a v noci som sa obávala, že si azda budem musieť podrezať krk, aby som konečne vládala dýchať - natoľko zapálený a opuchnutý som ho mala. Priedušky mi sipeli ako parná lokomotíva, utrápené pľúca od kašľa boleli ako čert, pulz mi nepravidelne vynechával, hlava sa mi točila a začali sa mi po tele vytvárať všelijaké fľaky a vyrážkové pásy, ako pri osýpkach alebo pásovom opare, pridali sa afty v puse - a boleli priam hrozne; po 3 dňoch mi však nečakane všetky pupienky zmizli. Ale aj toto sú príznaky pľúcnych chlamýdií.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. januára ma odviezol manžel konečne k obvoďáčke, tá ma starostlivo vyšetrila a na moje požiadanie mi vzala vzorku krvi na pľúcne chlamýdie (pretože túto diagnózu mala moja dcéra i kamarátka, s ktorou som bývala dva týždne ešte v máji minulého roka v Číne). Nasadila mi antibiotiká, vraj na obojstranný zápaľ pľúc - ale po pravde úple iné antibiotiká, než aké sa majú dávať na pľúcne chlamýdie - lebo ešte nemali - už druhé výsledky testov.

Nedalo mi neopýtať sa: „Ale veď ste mi naberali testy na chlamýdie pred troma mesiacmi, keď som mala ísť na operáciu s prstom - a vtedy ste tam nič nenašli?" vyzvedala som u sestričky. Vraj nie - ale výsledky testov mi pravdaže neukázali a zrejme si ich nedopatrením vôbec nevšimli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za týždeň sa mi stav mierne zlepšil, ale potom sa zo dňa na deň prepadol až kdesi na dno žumpy - mala som znova zimnicu, kašľala som a pritom zvracala, nevládala som jesť, len som sa plazila medzi záchodom a posteľou. Cesta pod sprchu mi pripadala ako výstup na Rysy! Moje telíčko bolo znova úplne zdecimované. Spásonosne som zmobilizovala vlastnú myseľ a určila si jediný cieľ - prežiť. Všetci okolo mňa naliehali - choď ležať do nemocnice... ale ja som sa špitála obávala ako čert kríža (pred dvoma rokmi mi tam umrela svokra - a nemusela). Tak som živorila doma.

11. januára - hurá, prišli výsledky na pľúcne chlamýdie! Pred 3 nevšimnutými mesiacmi som mala ich hodnotu 9, ale keďže ma na ne nikto neliečil, vyskočili teraz na 9,8 a spravili mi v organizme nenormálny zdravotný blázninec (dcéru začali liečiť už pri hodnote 2,3 ešte v septembri a dodnes má problémy).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pani doktorka dobre vedela, že toto sa nemalo stať. Rýchlo mi dala nové antibiotiká, ešte rýchlejšie mi pripisovala imunoglobulíny a všetko možné, len aby som jej neumrela pred očami.

Dnes, po troch dňoch užívania cielených antibiotík mi je trošku lepšie. Pijem veľa čajov, ležím, driemem a mesiac musím užívať antibiotiká na pľúcne chlamýdie. Potom mesiac s antibiotikami pauza, opäť testy - a keď sa znova objavia chlamýdie, liečba bude pokračovať.... aj pol roka.

Miesto záveru

Pre zaujímavosť: z dýchacích ciest sa pľúcne chlamýdie šíria do ďalších častí tela vrátane svalov, mozgu a nervových buniek, a predovšetkým ničia imunitný systém. Preto sa chlamýdiová nákaza môže prejaviť ako zápaľ pľúc, astma, Alzheimerova choroba či dokonca roztrúsená skleróza. Nie je ľahké ich diagnostikovať, až po špeciálnych testoch. A môže sa k nim pridať aj zmutovaný čierny kašeľ i pľúcna mykóza. Fuj!

Chlamýdie sa správajú odlišne od ostatných baktérii. Sú také malé, že boli mylne považované za vírusy. Infikujú bunky znútra, parazitujú na nich a okrádajú ich o energiu, ktorú potom používajú k vlastnému množeniu. Bežná liečba antibiotikami na ne nestačí, pretože tá hubí iba jednu z ich troch životných fáz. Príznaky tak síce miznú, ale len dočasne, a infekcie sa znovu objavia, akonáhle tieto beštie prejdú do ďalšej fázy. Preto je nutné zvoliť správnu kombináciu antibiotík, aby došlo k vyhubeniu všetkých baktérií. A keďže ide o kvapôčkovú infekciu, príliš by pacienti s touto diagnózou aspoň do konca prvej fázy liečby nemali chodiť medzi ľudí. A dodržiavať musia prísnu hygienu.

Teraz sa možno niekomu zdá, že fungujem ako dajaká osvetová informátorka. Toto všetko by ale mali vedieť obyvatelia celej našej krajiny - to je môj názor. Aby už zajtra pre mnohých z nás nebolo neskoro.

Eva Krajmerová

Eva Krajmerová

Bloger 
  • Počet článkov:  235
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Autorka v júli 2012 zomrela. Blog nechávam na jej pamiatku. Dcéra Katka Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu